середу, 15 листопада 2017 р.

Тренінг. Школа – проти СНІДу

Мета: закріпити і систематизувати отримані знання про шляхи передачі ВІЛ \ СНІДу та способи їхнього попередження, формувати толерантне ставлення до ВІЛ – інфікованих людей, розвивати мисленя, вміння працювати  в групах, виховувати любов і співчуття д ближнього.

1. Гра-розминка "Подарунок”.
Мета: активізувати учасників, підготувати їх до подальшої роботи.
Прошу всіх учасників нашого тренінгу стати в коло. Я пропоную вам зробити
подарунок своєму сусідові справа, а саме подарувати гарний настрій за допомогою міміки і жестів.
 Всі подарували свої подарунки. Бажаю вам, щоб гарний настрій залишився до кінця дня.
 Прошу всіх сісти в коло.
2. Очікування.

ВІЛ СНІД Засоби запобігання

 Як відомо, СНІД – одна з найважливіших проблем з якою людство зіткнулося у ХХ ст. і ввійшло у ХХІ ст. Стрімко зростає кількість інфікованих хворих і померлих від СНІД людей. Багато про СНІД уже відомо, але щодня з’являється нова інформація.
 Водночас накопичено певний багаж знань, використання якого, коли й не зупинить поширення хвороби, то хоча б загальмує його.
Слід пам’ятати, що будь - яка людина може інфікуватися вірусом імунодефіциту. На ризик інфікування ВІЛ / СНІД не впливають ні статева належність, ні сексуальні вподобання, ні спосіб життя, ні соціальний статус чи раса.
Ніхто з нас не убезпечений від ураження ВІЛ – інфекцією, і тільки від нас самих, від нашого розуміння ризику, від нашої поведінки залежить наше здоров’я.
 Сьогодні у нас підсумкове заняття нашого тренінгу.
 На нашому очікуванні зображено три дерева.
Вашим завданням буде написати на стікерах, що ви знаєте про ВІЛ, СНІД і засоби запобігання?
 Є три запитання і ви пишете три відповіді.
 Відповіді приклеюємо на крону наших дерев і промовляємо їх.
 Дякую. До нашого очікування ми повернемося наприкінці тренінгу.
3. Інформаційне повідомлення.
Інформаційне повідомлення для нас приготувала наша гостя лікар.
Виступ лікаря-інфекціоніста Лютої Т.І.
Фото-гра.
4. Вправа "Послання у світ”.
Мета: закріпити та частково реалізувати в конкретних діях власну позицію
учасників щодо ВІЛ-інфікованих людей. Шановні, почуття та висновки, зроблені вами, є важливими не лише для вас самих, а й для багатьох інших людей, які
потребують допомоги в пошуках власної позиції.
 Наступним вашим завданням буде скласти індивідуально "послання у світ”. На стікерах опишіть своє власне ставлення до ВІЛ-інфекції та висловіть застороги іншим своїм одноліткам.
На виконання вправи 3 хв.
Прошу зачитати та прикріпити свої послання на плакаті (зачитують вибірково).
 Пропоную вам наступну вправу.

5. Вправа "ВІЛ – позитивна дитина”.
Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити дітей оцінювати ступінь ризику
ВІЛ – інфікування.
Об’єднання в групи за кольором (4+1 група).
 Для цієї вправи нам потрібно об’єднатися в групи.
 Які у вас улюблені кольори? (Відповіді дітей)
Отже, синій колір працює за першим столом,
 Жовтий – за другим
 Червоний – за третім
 Білий – за четвертим
 У вас на столі є яйце, 30 соломинок, скотч і ножиці.
 Яйце як священний знак було складовою космогонії кожного народу на землі,
і шанувалася не лише його форма, а й прихована в ньому тайна. Майже в усіх народів воно вважалося джерелом життя, символом сонця, початком світу. Ми, християни прийняли цей символ – яйце, бачимо в ньому пам’ять вічного життя.
 Уявіть, що яйце, яке лежить у вас на столах – це ВІЛ-інфікована дитина і її
потрібно захистити від інфекції. А ви – це батьки дитини. Перед батьками ВІЛ позитивних дітей постійно стоїть завдання: захистити свою дитину від респіраторно-вірусних захворювань або застуд, бо ослаблений ВІЛ-інфекцією дитячий організм не в змозі боротися з ними.
Я виступатиму в ролі інфекції і буду перевіряти чи зуміли ви захистити свою
дитину. У кожної групи я візьму яйце і кину його на підлогу.
Якщо розбилося чи тріснуло – не змогли захистити.
Отже, за допомогою 30 соломинок, скотча вам необхідно буде обмотати яйце
так, щоб до нього не потрапила інфекція. А також проговоріть в групі як в житті батьки можуть захистити свою дитину від інфекцій.
 На виконання цієї вправи вам даю 8 хв.
А тепер кожна група пояснює як можна захистити дитину від інфекцій і віддає
мені своє яйце.
Отже, перша група нам довела, що можна захистити. Хоча це дуже важко і
потребує багато зусиль. І все – таки ВІЛ-позитивна людина може прожити певний період життя.
Але дуже часто головною причиною є навіть не СНІД, а інфекції, з якими
ослаблений ВІЛ-інфекцією організм не в змозі боротися.
 Прошу всіх стати в коло.

6. Ми продовжуємо наш тренінг.
Пропоную вам гру "Квасоля”.
 Ось перед вами лежать конверти з квасолею. (5-6 сортів квасолин різного
кольору. Конвертів стільки, скільки учасників, але в одному конверті квасоля чорного кольору). Пропоную вам за 1 хв., обмінюючись з іншими учасниками, зібрати якнайбільше сортів квасолі.
 Прошу сісти на стільці.
 Хто з вас мав конверт з чорною квасолею. Ти інфікований вірусом "сміху”.
 Хто з вас виміняв для себе чорні квасолини? Вас теж інфіковано вірусом
сміху.
 Це була лише гра.
 Але в житті ВІЛ-інфекція так само стрімко і непомітно розповсюджується серед людей.
 Одного дня ти дізнаєшся, що ти ВІЛ-інфікований. І повернути все, як було раніше вже не можна. Ти розумієш, що можеш інфікувати рідних, друзів. Людина, яка дізнається про свій діагноз, спочатку, переживає шок, потім впадає у депресію, бо розуміє, що повернути все, як було раніш вже не можна.
 Така людина соромиться самої себе, почувається нікому не потрібною, у багатьох з’являються думки про самогубство.
 Але ВІЛ-інфікований чи хворий на СНІД – це насамперед людина, наділена такими самими почуттями, бажаннями, надіями, що й здорові люди. І те, як їй вдається подолати кризу і розпочати боротьбу за своє життя, значною мірою залежить від її оточення – рідних і друзів. Тому основна допомога хворобу полягає у психологічній підтримці.

7. Вправа "Серце друга”.
Мета: формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.
Об’єднаємось у три групи:
Перша група – хлопчики
Друга група – дівчатка
Третя група – наші гості
Кожному з вас роздали стікер у вигляді серця. Нехай це буде маленька частинка
вашого серця. Я прошу вас прочитати листа і хто зможе, віддайте свою частинку нашому другу чи подрузі, які ВІЛ-позитивні.
 Але спочатку напишіть на ньому, що ви могли б зробити для цього друга, подруги або яку допомогу надали б їм.
 На виконання цієї вправи.
 Об’єднаємось у групи (група хлопчиків, дівчаток)ю.
 Вправа "Як висловити підтримку і надати допомогу другу”
Іноді буває важко висловити підтримку і надати допомогу ВІЛ-позитивним людям, якщо ми не знаємо, як це зробити. Зараз я вам зачитаю листа від ВІЛ-позитивного підлітка.

Лист Оксани
 Мене звати Оксана. Мені 14 років. "Нещодавно дізналася, що у потребу сказати комусь про це. Я розповіла своїй подрузі, шкода, але "я нічим не можу тобі допомогти”.
 Коли наступного дня Оксана прийшла до школи, усі вже знали про це і перешіптувались за моєю спиною.


Лист Олексія
 "Мене звати Олексій. Мені 15 років і я щойно повернувся зі школи. Почуваюся добре, але всі знають, що в мене ВІЛ.
 Більшість однокласників уникають мене. У мене немає друзів. Кожного дня я йду зі школи з опущеною головою. У мене депресія, всі мене бояться і я почуваюся страшенно самотнім. Я хочу мати друга, з яким можна було б поговорити.
 Як ви гадаєте, що є найважчим для ВІЛ-позитивної людини?
 Діти, подумайте і напишіть на своїх серцях, щоб ви могли зробити для
такої людини?
 Прошу хто бажає, прикріпити свої серця на серці "нашого друга”, промовляючи, що ви можете зробити для нього.
 Прошу прикріпити свої серця, промовляючи написане.
 Які думки та почуття у вас виникли, коли ви виконували цю вправу?
 8. Рефлексія тренінгу.
Повертаємося до нашого очікування.
Прошу написати на стікерах і закріпити їх на стовбурах наших дерев.
 Що дізналися нового?
 На цьому наш тренінг закінчую.

 Дякую всім за участь в ньому.

понеділок, 6 листопада 2017 р.

Урок – це...

Урок – це дзеркало загальної
та педагогічної культури вчителя,
мірило його інтелектуального
 багатства, показник світогляду,
Ерудиції

  В.О.Сухомлинський

Головна

Моє педагогічне кредо:”Зроби кожну дитину щасливою.

Щасливий учень – щасливий і вчитель” .

Важких наук немає. Є тільки важкий виклад... Завдання педагогіки зробити науку настільки зрозумілою, щоб її можна було засвоїти, тобто примусити її говорити простою звичайною мовою.
                                                    О.І. Герцен